Female hands using mobile banking on smartphone and enter password to login application.

Yeni normalle birlikte mobil ödeme tercihten ihtiyaca dönüşüyor…

Hiç şüphesiz Covid-19 günleri hepimizi birey ve hane olarak etkilemekle kalmıyor, sektör dinamiklerini de değiştirerek, müşteri deneyimi beklentilerini ve ekonomik etkilerini yaymaya devam ediyor ve edecek…

Pek çok insan gıda ve temel ihtiyaçlara her zamankinden fazla ilgi gösterirken, lüks tüketimlerini ertelediği, harcamalarında tedbir aldığı bir dönemden geçiyor. Normalleşme sürecine giriliyor olsa da, alışverişlerimizi çoğunlukla ve zorda kalmadıkça evden çıkmadan, mağazaya, satış noktasına gitmeden online’dan hatta telefon ile sipariş vererek yapmayı tercih ediyoruz.

Dünya Sağlık Örgütü’nün Mart başında paradan virüs bulaşabileceği açıklaması da tüketicilerin ödemelerini temassız ve mobil ödeme çözümlerine yönelterek, büyük bir deneyim değişikliği oluşturmasını tetikledi. Artık ödeme yaparken cüzdanımıza bile dokunmak istemiyor, kredi kartına ve paraya temas etmeden minimum temas ve maksimum hızda alışverişi tamamlamak istiyoruz. Alışverişi hızlı ve temassız bir şekilde tamamlama beklentisi sadece tüketici tarafında değil, kasiyerler, kuryeler ve sahada çalışan tüm hizmet verenler tarafında da bulunuyor.

Bu dönemde bankalar temassız ödeme limitlerini arttırarak tüketicinin beklentisine katkıda bulundu. Bazı Türkiye ve Global araştırma bulgularına bakacak olursak;

Temassız ve mobil ödemenin tercih edilmesinde hijyen ve güvenli olmasının yanı sıra hızlı olması da öne çıkan kriterlerden biri.

  • Temassız ödeme adedi Mart ayında geçen seneye kıyasla yaklaşık 3 katına çıktı, 2,5 milyon adet temassız özellikli kart ise bu dönemde ilk kez kullanıldı. (BKM)
  • Tüketicilerin yüzde 63’ü kartlı alışverişlerde temassız ödemeyi tercih ediyor ve son iki ayda temassız ödeme iki kat artış gösterdi. Tüketicilerin yüzde 53’ü temassız ödemeyi daha hijyenik bulurken, yüzde 40’ı ise daha hızlı olduğu için temassız ödemeyi tercih ettiğini belirtiyor. (Mastercard Türkiye)

Bu günlerde neyi ilk defa hayatımıza aldıysak ya da daha çok yapmaya ve kullanmaya başladıysak onunla devam edeceğiz gibi gözüküyor.

Yapılan araştırmada, bu dönemde tüketicilerin ilk kez yaşadığı deneyimleri virüs sonrası dönemde kalıcı alışkanlıklara dönüştüreceği görülmüştür. (RTI Research)

  • Örneğin, bu dönemde ilk kez online sipariş verenlerin oranı %33 iken bu kitlenin %54’üvirüs sonrası dönemde siparişlerini online’dan vermeye devam edecek.
  • Bu dönemde temassız ve mobil ödemeyi ilk kez deneyenlerin oranı %30 iken, virüs sonrası dönemde bu kitlenin %70’inin bu deneyime devam edeceği raporlanmıştır.

Yeni normalle birlikte Mobil ödemenin alışveriş dünyasında artarak önem kazanacağını Tanı olarak biz de Chippin programımızda gözlemliyoruz.

Chippin, 2.000’den fazla üye iş yeri noktasında hem zincir hem de lokal markalar ile kullanıcılarına mobil ödeme deneyimi sunan müşteri programımız. Covid-19 günleri öncesinde de kullanıcılarımızın mobil ödeme ile ilgili iç görülerini topluyor, araştırmaları belli aralıklarla yapıp, seslerini dinliyorduk. Yaptığımız araştırmalarda özellikle kadın müşterilerimizden aldığımız cevap; çantalarında cüzdan aramadan veya kart &para çıkarmadan telefon ile hızlı ve kolay ödeme yapabilme isteği yönündeydi. Genç kitlenin ise hayatlarının vazgeçilmezi olan akıllı telefonlarıyla zaman geçirdikleri bu dönemde, ödemeyi de mobil olarak yapmalarını istemesi çok net aldığımız mesajlar arasındaydı.

Salgın günleri ile birlikte mobil ödemenin tercihten çok ihtiyaca dönüştüğü günlerdeyiz. Temas etmeden, hızlı ve güvenli ödeme istekleri yayılarak büyümeye devam ediyor. Bugün, Chippin’le müşterilerine alternatif çözüm sunan üye markalarımız, Covid-19 kapsamında kendi aldıkları önlemlerin yanında, ödeme anında “temas etmeden mobil ödeme alıp hem kendilerinin hem de çevresindekilerin sağlığını korumaya davet ediyorlar. Sosyal mesafeyi korumak odağında, Chippin de çözümün bir parçası oluyor.

Salgın günlerinde firmalar, mağazaya gelmek istemeyen müşterilerine oturduğu yerden telefon ile arayarak Chippin’le mobil ödeme alternatifini de sunabiliyor. Bu şekilde müşteriler için kolaylık ve hijyen sağlıyorlar.

Temassız ödeme limitinin olmadığı Chippin’de, sepet ortalaması yüksek alımlar yapmak da mümkün. Tüketicilerin uygulama üzerinden beyaz eşya ve mobilya sektöründeki hareketleri yılın ilk iki ayına göre, Mart ve Nisan aylarında %35 artış gösterdi.

Bu artışta mobil ödemenin sağladığı güven ve kolaylık önemli bir rol oynuyor. Chippin’le ödeme sonrası kullanıcılar alışveriş deneyimlerini puanlıyorlar ve firmalar ile ilgili her türlü geri bildirimi paylaşabiliyorlar. Bu geri bildirimlerde mobil ödeme deneyimini sahiplendiklerini gözlemliyoruz.

Chippin’de gözlemlediğimiz bu dönüşümün kalıcı olacağını ve mobil ödemenin artarak yayılacağını öngörüyoruz.

Yazar: Öykü Hamutçu

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *