Veriye Dayalı Pazarlama Teknolojileri ve Verim Yaratmak
Veriye Dayalı Pazarlama Teknolojileri ve Verim Yaratmak
Tarihçi, yazar Yuval Noah Harari 21. Yüzyıl için 21 Ders isimli kitabında “VERİ’yi elinde tutan geleceği de elinde tutar” diyor ve veriye dayalı ekonominin nasıl bir dönüşüm yarattığına değiniyor. Dünyadaki en kıymetli şeyin toprak olduğu dönemlerden, sanayileşmeyle beraber üretim araçlarına kayan sahiplik mücadelesinin günümüzde “VERİ”ye kaydığını vurguluyor.
Dijital doğan şirketlere baktığımızda, tüketim, ilgi ve davranış verilerinden yarattıkları iş modelleri ile 1-2 yıl gibi sürelerde milyonlarca müşteriye hizmet verir hale gelmekteler. Yarattıkları hizmet platformları ile büyük üretici markalar ve müşterileri arasına girip, müşteri ile ilişki yönetiminde kontrolü ellerine geçiriyorlar. Yaratılan platformlar, ihtiyacımız olan bilgiyi/hizmeti sunarken pek çok kişisel verimizi de elde etmiş oluyor.
Kişisel verilerin depolanması, işlenmesi regülasyonlar ile düzenlenmiş durumda. Tüketiciler, markalardan kendileri için kişiselleştirilmiş hizmet/iletişim talep etmekte, markalar bunu sağlamak için tüketicilerden verilerini toplama, işleme izni almaktalar.
AI (Yapay zeka) /ML (Makine öğrenmesi) temelli algoritmaların kullanımıyla yapılan tüketim tahminleme, kampanya öneri ve geri dönüş, tüketici karlılık modeli çalışmalarıyla, hangi müşteriye hangi iletişimin, hangi zamanlarda sunulacağı, fayda verilip verilmeyeceği gibi parametrelere karar verilip, tüm süreç yönetimi otomatize edilebilmekte. Yaptığımız çalışmalarda, müşterilerin geliş zaman ortalamaları düşürmekte (örneğin; gıda perakendesi için ayda 1’den haftada 1’e çekilmesi), kampanya geri dönüş oranı ve sepet ortalamalarını artırmakta (farklı sektörlerde 4 kata kadar), kampanya ciro/maliyet oranlarında çarpıcı iyileşmeler sağlamaktayız.
Dijital pazarlama teknolojileri biz pazarlama profesyonellerine bütçelerini optimum şekilde kullanabilmemiz için yeni imkanlar sunmaya devam edecek. Yeter ki bizler bu yenilikleri deneme, çıktılarından öğrenme ve bu öğrendiklerimizle yeni denemeler yapma cesaretini gösterelim.
Teknoloji ve Verim Yaratmak / Ayten Karahan Hasgül – TANI KURUMSAL PROJELER VE İŞ BİRLİKLERİ
“Bu yazı Campaign Türkiye 91.sayısında yayınlanmıştır.”