Abstract blurred event exhibition with people background, business convention show concept

Etkinliğin Gizli Gücü

Yaptığımız etkinliklerde veri toplama çoğu zaman aktivitelerimizin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Bu verileri toplarken de birçok amacımız olabiliyor: Ürünümüz hakkında bilgi toplamak, müşterimizi tanımak, iletişim izni almak gibi. Etkinlik sonrasında da bu verilerin kullanımı ve ondan değer yaratabilmek de etkinliğin önemli hedeflerinden birisi konumuna geliyor.

Bir veriyi toplamadan önce aktivite sonrasında o veriden nasıl yararlanacağınızı çok iyi planlamalıyız. Hangi veri alanları daha kritik, bu veriler nerede nasıl saklanacak, nasıl analiz edilecek yoksa sadece basitçe müşteri iletişim izni mi alınacak? İzin toplarken günümüzün kritik konusu olan hukuki süreçler uyum sağlanmış mı? Veriyi toplayacak kişiler doğru eğitimi almış, veriyi alabilmek için müşteriyi ikna edecek yöntemler iyi seçilmiş mi gibi birçok konu önceden planlanabilmeli. Tabii ki veri toplama, etkinliğin önüne geçecek bir faaliyet olmamalı ama etkinlik bittikten sonra da topladığımız verilerle baş başa kalacağımızı unutmamamız gerekiyor.

Etkinliğin gizli gücü:

Etkinlik sırasındaki veri toplamada sayısal olarak çok geniş rakamlara ulaşamıyor olabilirsiniz ancak nitelik olarak çok daha derin iç görülere ulaşmak mümkün olacaktır.

Pek çok kişiden ve kaynaktan veri toplanması hem çok düzenli çalışmayı hem de oldukça uzun bir süreyi gerektirir. Bu verilerin güncelliğini ve dinamizmini korumak da hızla değişen, dijitalleşen ve evrilen tüketim kültüründe oldukça uğraş gerektiren bir yetenektir.

Etkinlik sırasında toplanan İzinli Pazarlama Verisinin önemli bir sihirli gücü daha var. “Kişisel Temas” ( 5 duyuya hitap, duygusal bağ, deneyim&anı& hafıza) Etkinlik sırasında göz göze temas kurarak anket sunduğunuz, tadım aktivitesi yaptırdığınız, ürün deneyimi yaşatığınız ya da görsel- işitsel bir içerikle duyulara hitap ettiğiniz bir ortamın tüketici ile kurduğu bağı kolay kolay başka bir ortam sağlayamaz. Bu da tüketiciden hem o esnada daha doğru bir geribildirim almanızı hem de sonrasında o kişiyle yapacağınız iletişimin kalitesini ve devamlılığını da yükseltecektir.Bu deneyim, markanız ve müşteriniz arasında bir E- bülten aboneliğinden ya da online anket ortamından çok daha kuvvetli bir köprü oluşturacaktır.

Cem Alpay 

Campaign, Kasım 2021

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *