2018’de En Çok Karşılaşacağınız 9 UX Trendi

2017’nin sonuna yaklaşırken, bir pazarlamacının aklına takılabilecek konulardan biri de gelecek senenin UX tasarım trendleridir. Geçtiğimiz yıldan hareketle, önümüzdeki dönemde karşılaşacağımız UX trendlerini tahmin edebilmek mümkün.

2017’de firmaların standart hamburger menülerden uzaklaşarak canlı chat ve mesaj botlarına yöneldiklerini, VR pazarlama modellerinin yavaş yavaş gelişmeye başladığını biliyoruz.

Pazarlama dünyasında pek çok şey değişirken, günceli yakalamak da büyük önem taşıyor.

İşte, 2018’de işinize en çok yarayacak planları uygulayabilmek için en gelecek vaat eden 9 UX Trendi:

 

1.Daha Fazla Negatif Alan

Beyaz alan olarak da tabir edilen negatif alan, tasarımın hiç bir şey yer almayan kısmıdır. Basitçe, nefes alma alanı olarak düşünebilirsiniz.

Yeni bir kavram olsa da, artan mobil arama ve insanların değişen okuma alışkanlıkları, firmaları sayfa taslaklarına daha fazla odaklanmaya itti.

Günümüzde, websiteleri ziyaretçilerinin  çoğu içerik tarayıcısıdır. Yani, ihtiyaçları olan içeriği bulmak için göz gezdirirler. Negatif alanı iyi kullanmak da okuyucunun istediği içeriği kolayca okuyabilmesini sağlar.

Asana, negatif alanı kullanıcının dikkatini görevinde tutabileceği şekilde kullanan sitelere iyi bir örnektir.

2. Daha Fazla Chat Botu

Facebook’un Messenger uygulaması ile botlar üretmeye başlamasıyla, chat botlarının sayısı hızlı bir şekilde arttı.

Sephora, Whole Foods ve National Geographic gibi markalar da pazarlama süreçlerini botlarla çok pozitif şekilde ilerlettiler.

Bu nedenle, 2018’de de chat botlarının sayısının ve yaratıcı örneklerinin artacağını düşünebiliriz.

 

3. Masaüstüne Mobil Etkileri

İlk defa, mobil web kullanımı masaüstü kullanımını geçti ve bu durum tasarım trendlerini de etkiliyor.

Esasen mobil üzerinde uygulanan tasarım trendleri, gittikçe masaüstü tasarımlarına da yansımakta. Bu doğrultuda düşünürsek, bir öngörümüz de sayfadaki sabit unsurların üstte değil en altta olacağı. Mobilde yaygın olan bu trend, masaüstüne de yayılacak gibi duruyor.

 

4. VR Video ile Ürün Sunumu

VR videoların standarda dönüşmesine daha çok var gibi dursa da sayılarının artacağını düşünmek yerinde olur. Bu nedenle, önümüzdeki yılda çok daha fazla şirket VR videolar üretecek. Bu videolarla ürünlerini yenilikçi bir şekilde sunarken, teknolojiyi yakından takip ettiklerini vurgulamış olacaklar.

5. Daha Fazla Mikro Etkileşim

Mikro etkileşimler basit bir amaca yönelik etkiler sunar. Kullanıcı hatalarını minimize etmek, etkileşimi kolaylaştırmak gibi işlere yarar.

2018’de farklı ve yaratıcı mikro etkileşim örnekleri göreceğiz. Yaratıcı mikro etkileşime bir örnek olarak Medium’un entegre ettiği “alkış” mikro etkileşim sistemi. Alkış sayesinde okuduğunuz ve beğendiğiniz bir yazıyı takipçilerinize önermiş olursunuz.

 

6. Kart Temelli Tasarım Kuralları

Pazarlamacılar, card style web site tasarımına aşinadır. Bu trend yeni olmasa da, kullanılmaya devam edecek bir trend. Kart stili kullanmak fazla bilgiyi küçük bir ekrana sığdırmanın efektif yollarından biri. Ayrıca, farklı cihazlarda kullanılsa da aynı deneyimi sunma garantileri bulunmakta.

Medium, aynı zamanda kart stilinin kullanımının çok başarılı olduğu bir platformdur.

 

7. Hamburger Menü’ye Alternatifler

Pek çok firma hamburger menü kullanımından uzaklaşmaya başlıyor. Çünkü hamburger menü, site içinde keşif yapmayı engellemesi nedeniyle eleştirilmekteydi.

Şu an hala çokça kullanılsa da, önümüzdeki dönemde hamburger menüye alternatif örneklerin artacağını öngörüyoruz.

Örneğin, Spotify yakın bir zamanda hamburger menüyü kullanmayı bırakıp, ekranın altında beliren navigasyon menüsü kullanmaya başladı.

8. Akıllı Kişiselleştirme

Kişiselleştirme, kullanıcıların kendilerine ait bir deneyim yaşamalarını sağlar. Müşterilerimize özel içerikler sunarak, güven ve bağlılığı artırır.

Büyük ya da küçük çaplı pek çok firma, kişiselleştirme deneyimlerini pazarlama stratejilerine entegre etmek için yollar arıyor. Bunun en çok bilinen örneği 2014’te başlayan Coca-Cola kampanyası. Şişe ve kutularda yazan 250 farklı isimle, müşterilerin kendilerine özel bir ürün alma hissine uygun bir kampanya son derece başarılı olmuştu.

Artan makine öğrenmesi ve yapay zeka gelişmeleriyle, ilginç kişisel deneyimler sunan örneklerle karşılaşacağımızı düşünebiliriz. 2018 yılında akıllı kişiselleştirmenin pek çok firmanın hedefi olacak gibi görünüyor.

 

9. “Above The Fold” Tarihe Karışıyor

Above the Fold’un mantığı mümkün olan her şeyi kullanıcının ilk karşılaştığı alana sığdırmak vardır. Bu da kullanıcının sayfada gezinmeyeceği öngörüsüne dayanır. Artık bu öngörünün doğru olmadığını biliyoruz.

Kullanıcılar artık girdikleri sitede herhangi bir ipucu olmadan bile sayfayı kaydırarak geziniyorlar. Yani, above the fold’a duyulan ihtiyaç da azalmış durumda.

Planlamaya başlayın!

Yukarıdaki tahminlerin hepsinin doğru çıkacağından emin olunması imkansız olsa da UX planlamalarınızda tahminlerimizi göz önünde bulundurmanız yararınıza olacaktır. Özetlemek gerekirse, 2018’de artacak olan ana unsurlar şöyle:

  • VR video
  • Mikro etkileşim ve kişiselleştirme ile gelişen kullanıcı deneyimi
  • Temiz ekran taslakları

 

Yazar: Özgür Tetikarslan

Makalenin orijinali için aşağıdaki linke tıklayınız;

https://www.impactbnd.com/blog/ux-design-trends-2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *